Witajcie Motylki
Wszyscy czekamy na ciepłe dni, kiedy słonko będzie nas rozpieszczać
swoimi promykami i będziemy mogli beztrosko spędzać czas podczas wakacji.
Jednak zanim to nastąpi musimy powitać lato – nową porę roku. Ten tydzień
poświęcimy przygotowaniom do lata. W prezentacjach macie propozycje zabaw i ćwiczeń na ten tydzień. Pamiętajcie też o ćwiczeniach w książce Plac zabaw.
Do dzieła Motylki…
https://view.genial.ly/5ee251894e53e40d7c49c65a/learning-experience- challenges-quiz-pory-roku
oraz
https://view.genial.ly/5ee24b9ae386530dac740d70/learning-experience- challenges-pory-roku-quiz
Kochane Motylki
W tym tygodniu zapraszam na spotkania z małymi i dużymi zwierzętam zamieszkującymi różne rejony świata. Oglądajcie przygotowane filmiki edukacyjne, słuchajcie czytanych wierszy i bajek, bawcie sie przy nagraniach piosenek, rozwiązujcie zagadki i zadania. Wszystko znajdziecie w przygotowanej prezentacji.
Powodzenia…
https://view.genial.ly/5eda75e28adbb80d10fde27e/interactive-content-zwierzeta-egzotyczne
§§§§§§§§§§§§§§§§§§
§§§§§§§§§§§§
Kochane Motylki
Z okazji Dnia Dziecka życzymy Wam
wielu powodów do śmiechu i radości.
Sukcesów w rozwijaniu swoich talentów i pasji, beztroskiej zabawy i dziecięcej wiary w rzeczy niemożliwe. Niech spełnią się Wasze – te wielkie i te maleńkie pragnienia i marzenia.
Wasi Nauczyciele
Ten tydzień właśnie ze względu na „Dzień Dziecka” poświęcimy „Małym Obywatelom z całego świata” – czyli Wam.
W przygotowanych propozycjach znajdziecie filmy i piosenki mówiące o Was i Waszych prawach, gry i zabawy tematyczne oraz przygotowujące do nauki w szkole, zabawy w języku angielskim, eksperymenty oraz propozycje nauki rysowania.
Działajcie…
https://view.genial.ly/5ed00bf7bc3fa411df14bfc9/interactive-content-dzien-dziecka
oraz
Działajciehttps://view.genial.ly/5ed0085d8d3239111963dc31/interactive-content-untitled-genially
Powodzenia!!!!
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
W i t a j c i e „M o t y l k i”
Tematem tego tygodnia będzie RODZINA.
Przygotowane działania zestawiłam w innej formie niż do tej pory. Klikajcie na aktywne ikonki, a dowiecie się jakie są zadania i co trzeba zrobić.
https://view.genial.ly/5ec96ce1a91f5e0d2d17a8a8/dossier-swieto-mamy
i jeszcze jedna gra…
https://view.genial.ly/5ec831eb5cf4ce0d97da8f5f/interactive-content-sudoku-mama
P o w o d z e n i a
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
**************************************************
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%
Kochane Motylki
Najbliższy tydzień będzie dotyczył emocji – tematu trudnego, ale niezwykle ważnego dla nas wszystkich, a zwłaszcza dla dzieci. Będziemy się uczyć rozpoznawać nie tylko emocje własne, ale i innych osób, oraz podchodzić do nich z szacunkiem.
A oto co możecie w tym temacie zrobić w domu:
Oglądaj filmiki:
Bajka dla dzieci o emocjach
Feel – Are you happy?
Posłuchaj i pobaw się przy piosenkach:
Jak się czuje miś? Piosenki dla dzieci. Lulek.tv
„Hyc, Tup, Klap” Śpiewające brzdące
“Hello”!
https://supersimple.com/song/hello-featuring-the-super-simple-puppets/
“If You’re Happy And You Know It”
https://supersimple.com/song/if-youre-happy/
Posłuchaj opowiadań i wierszy:
Jan Brzechwa „Psie Smutki’ – Akademia Pana Kleksa
Bajki
„O wesołym i smutnym żółwiu” – Marek Leśny
Bajka terapeutyczna o napadach złości
„O lisku Urwisku„
Bajka na dobranoc
„Strach ma wielkie oczy” – Celina Zubrycka
Opowiadania:
Grać to nie zawsze znaczy wygrać
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Wykonaj jedną pracę, zrób zdjęcie i przyślij do przedszkola; oto propozycje:
Autoportret tworzony przy użyciu lustra obrazujący wybraną emocję ( np. radość, smutek, złość, zdziwienie,…)
Antystresowy gniotek
https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/06/zelowy-gniotek-diy-zelatyny/
Dziewczynka z różnymi wyrazami twarzy z rolki po papierze toaletowym
https://pracaplastyczna.pl/index.php/rodzina-emocje/1055-radosc-smutek-zlosc
Emocje malowane na kamieniach
https://whereimaginationgrows.com/emotions-story-stones-for-kids/
Wykonaj ćwiczenia na kartach pracy:
Przygotowuję się do czytania i pisania: analiza głoskowa; czytamy sylaby; rysuję i czytam;
Ćwiczę liczenia: liczymy1; liczę i dodaję;
KARTY PRACY(zip)
Pobaw się z Rodzicami i Rodzeństwem:
„Rozpoznaj uczucia i pokaż, co czujesz” – zabawa z elementem dramy
Dziecko rozpoznaje i nazywa emocje przedstawione w formie graficznej za pomocą „buźki” (zły, smutny, wesoły, zmartwiony, zdziwiony…). Następnie wyraża emocje przedstawione za pomocą „buźki” bez użycia słów: za pomocą gestu, mimiki.
„Spaghetti” – zabawa doskonaląca umiejętność rozładowania napięcia
Dziecko w stanie napięcia emocjonalnego przyrównujemy do nitki makaronu:
„Wyobraź sobie, że jesteś twardą nitką makaronu, który ma być podany na obiad. Zanurzasz się w garnku z ciepłą wodą. Po chwili opadasz na dno garnka, tworząc miękki, luźny kłębuszek. Zachowujesz się jak gotowany makaron do momentu, aż nie zawołam: «sos pomidorowy». Wtedy wolno ci wstać i potrząsać rękami i nogami, by poczuć się wspaniale”.
„Sposoby na Złościucha” – inne metody rozladowania napięcia emocjonalnego.
Można opowiedzieć dziecku bajkę o Złościuchu, który namawia do robienia złych rzeczy. Następnie poprosić, żeby narysowało tego Złościucha. W dalszej kolejności pokazać sposoby radzenia sobie ze złością, m.in. spokojne oddychanie, powolne liczenie do 10, narysowanie Złościucha, potem podarcie go i wrzucenie do kosza, wytupanie złości, gniecenie z papieru kulek i rzucanie nimi do kosza. Dziecko uczy się w ten sposób, że złość jest naturalnym uczuciem i każdy go doświadcza, ale należy nauczyć się radzić sobie ze złością, żeby nie doprowadzić do wyrządzenia komuś krzywdy lub jakiejś szkody.
Życzę wspanialej zabawy
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Witajcie Motylki…
„Gdy w przedszkolu gra muzyka – tańcujemy wkoło.
Nie ma ciszy, nie ma nudy – bardzo jest wesoło!
I każdy z nas dobrze wie, Kraina Muzyki wspaniała jest!”
Tak, tak, tak, muzyka wspaniała jest! W tym tygodniu właśnie ona będzie gościć w zabawach i ćwiczeniach. Zapraszam na spotkanie do Krainy Muzyki.
„Wizyta w szkole muzycznej”
pozwoli poznać instrumenty muzyczne.
„Orkiestra symfoniczna”
– odkryje przed Wami tajniki muzyki.
„Pani nutka” – opowie o rytmie, wartościach rytmicznych, wykona z Wami ćwiczenia rytmiczne oraz pokaże jak w prosty sposób zrobić bębenek.
„Uliczna orkiestra” – zaprosi Was do rozpoznawania dźwięków pochodzących z rożnych instrumentów.
http://scholaris.pl/resources/run/id/49649
Tańcz i baw się w rytm muzyki:
TANIEC ZYGZAK
A RAM SAM SAM
Śpiewające brzdące.
„Jestem Muzykantem Konszabelantem”
Swoje umiejętności rozwijaj z wykorzystaniem kart pracy:
- wiedza ogólna: instrumenty.jpg; co jest nie tak.pdf;
- polącz- w- pary-z23-kol.pdf;
- matematyka: liczę.jpg; liczę2.jpg; dodaję1. jpg; dodaję2.jpg; klasyfikuję.jpg;
- spostrzeganie wzrokowe: 10- roznic- zespol – muzyczny.pdf;
- przygotowuję się do czytania i pisania: czytam i piszę.pdf; symetrycznie-4.pdf; zm-waz-p1-4-bc.p
- Z pomocą Rodziców możecie również wykonać:
MUZYKA Karty pracy
Życzę wspaniałej zabawy!
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
****************************************************
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Witajcie Motylki,
Naszym domem jest rodzina, nasz kraj, Europa. Wszystko zależy od tego, jak na to spojrzymy… Święta majowe zachęcają nas do zastanowienia się kim jesteśmy i co wiemy o naszej Ojczyźnie.
Oto propozycje działań, które pozwolą Wam odpowiedzieć na postawione pytania:
- Polskie Symbole Narodowe – Polak Mały
- Władysław Bełza „Katechizm Polskiego dziecka”
- „Święta majowe” – słuchowisko
- Piosenki ilustrowane ruchem:
Niezwykłe lekcje rytmiki „Jesteśmy Polką i Polakiem”
- „Polska” EDUMUZ
- „Oto Morze Bałtyckie jest” EDUMUZ
- „Święto Flagi”– prezentacja – piosenka
- 11 pomysłów na prace plastyczne z Polską w roli głównej:
http://dziecieceinspiracje.pl/2020/04/11-pomyslow-na-prace-plastyczne-z-polska-w-roli-glownej.html
- karty pracy:
- spostrzeganie wzrokowe: 10 różnic. png; pdf; diagram.png
- przygotowanie do czytania:pdf; kpp_41_2b.pdf; analiza głoskowa.png; czytanie i grafomotoryka.png; czytanie litera F.png
- łamigłówki: Idm-Polska-8.pdf; połacz-w-pary-z18-2-kol.pdf
- wiedza ogólna: śladami legend.png
- grafomotoryka: F jak foka. png; png;
- ćwiczymy liczenie: liczenie do 15.png; liczymy figury.png
Polska – Karty Pracy
Życzę Wam przyjemnej zabawy!
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
W tym tygodniu zgłębimy tajemnice książek. Mamy jeszcze miesiąc kwiecień a w kwietniu obchodzimy dwa święta książek: 2 kwietnia Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci (w dzień urodzin Hansa Christiana Andersena) i 23 kwietnia- Światowy Dzień Książki. W książkach „Plac zabaw” macie wiele propozycji kart pracy dotyczących tego tematu. Moje propozycje dla was na ten tydzień.
Piosenki o książkach:
Fasolki „Poczytaj mi mamo”
Przeboje Kulfona i Moniki „Mole książkowe”
Akademia Pana Kleksa „Witajcie w naszej bajce”
Propozycje działań plastycznych:
Stwórz własną zakładkę do książki
Zrób z rodzicami/ rodzeństwem lub samemu własną książeczkę. Niech inspiracją będzie opowiadanie Agnieszki Filipkowskiej „Mała książka o książce”. (Tekst w załączeniu).
Obejrzyj film „Jak powstaje książka”-
Przeczytajcie z rodzicami książkę „Staś i Jadzia Pętelka zostają w domu” Książeczka ta jest pełna ciekawych aktywizujących was zadań. https://www.zielonasowa.pl/files/filemanager/Stas-i-Jadzia-Petelka-zostaja-w-domu.pdf
Pobawcie się z rodzicami w zabawę symetryczną. Poznaliście ją w przedszkolu. Oto instrukcja zabawy dla rodziców:
https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/01/zabawa-symetryczna/
Pobawcie się w księgarnię. Ustalcie, kto będzie klientem a kto księgarzem. Później zamieńcie się rolami. Zróbcie własne banknoty, utrwalajcie liczby.
Ćwiczenia gimnastyczne: Z książką na głowie wykonaj polecenia: „Obracaj się”, „ Zatańcz”, ”idź bokiem”, „Kucnij”, „ Idź do tyłu”. Ćwiczcie razem z rodziną. Ciekawe kto wygra?
Może zaciekawią was nietypowe bajki tj, Bajki muzyczne? Proponuję bajkę muzyczną
„Plastusiowy pamiętnik”
Mała książka o książce_Scan
#######################################################
Witajcie Motylki!
W tym tygodniu zajmiemy się kolejnym ważnym tematem – ochroną środowiska. Najpierw docenimy, które przedmioty stworzyła natura, a które są dziełem człowieka. Następnie przypomnimy sobie zasady segregowania śmieci, jak długo mogą rozkładać się różne odpady oraz czym jest i jak powstaje smog. Będziemy zastanawiać się jakie działania są dobre dla naszej planety, a jakie jej szkodzą. Poznamy pojęcie recyklingu.
Zachęcam Was do obejrzenia filmów edukacyjnych poruszających temat ochrony środowiska ( do wyboru):
„Dbajmy o naszą planetę”
http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/49408
„W kontakcie z naturą”
„Ekologiczny dom – bajka edukacyjna”
- Doświadczenia w wykonaniu pana Radka Brzózki:
- Powietrze bez śmieci #1 – Co to jest powietrze?
- Powietrze bez śmieci #2 – Jak powstaje smog?
W zapamiętaniu zasad ekologii pomoże Wam piosenka „Ekokultura”
Gimnastykujcie swoje rączki i główki wykonując ćwiczenia w książce lub na zamieszczonych kartach pracy:
- liczenie – Idm- porządki -4.pdf; sprzątamy-las-pd-210-4357.pdf;
15.png.pdf
- wycinanie, uzupełnianie elementów obrazka – uzupełnij- obrazek -45kol.pdf
- przygotowanie do czytania – 6.png; 7,jpg
- ćwiczenia logopedyczne – różnicujemy głoski-z –rz-1a- kol.pdf
- ćwiczenia rączki – 2.png; 3.png; 9.png;16.png; kpp_29_5b.pdf
KARTY PRACY
Pobawcie się w recykling i zróbcie nowe zabawki:
Zabawka zręcznościowa krok po kroku
- Zaczynamy od przecięcia butelki na pół
- Butelkę można ozdobić kolorowymi markerami.
- Gwoździkiem przedziurawiamy plastikową zakrętkę oraz pojemniczek po Kinder niespodziance.
- Przewlekamy przez powstałe dziurki sznureczek i zawiązujemy supełki z jednej strony przy nakrętce, a z drugiej przy pojemniczku po kinder niespodziance.
- Na pojemniczku malujemy czarnym markerem oczy, czerwonym dziób oraz wycinamy z czerwonej taśmy grzebień i przyklejamy na czubku jaja.
- Przykręcamy nakrętkę do wyciętej części butelki.
Jak się bawić?
Zabawa polega na złapaniu jajka do środka pojemnika. Dzieci muszą umiejętnie je rozbujać, a następnie sprawić, aby kurczak wylądował w jaju. Zabawa ćwiczy zręczność oraz koordynację wzrokowo-ruchową u dzieci. Pamiętajcie, aby dostosować długość sznureczka do wzrostu dzieci.
Rolki po papierze toaletowym oraz po ręczniku papierowym – są zawsze pod ręką i mają szerokie zastosowanie – zwierzątka, samochodziki, lunety, lornetki, rakiety, stworki. Wyobraźnia i kreatywność nie mają tu granic! Oto kilka przykładów:
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Witajcie kochane Motylki,
Minęły już święta i czas na wspólną zabawę. Zapraszam Was do wiejskiej zagrody, gdzie spotkamy sie z mieszkającymi tam zwierzętami oraz poznamy pracę rolnika. Nasze zabawy i ćwiczenia będą odbywać się online, dlatego poproście Rodziców o przygotowanie odpowiedniego sprzętu technicznego (szczegóły w wiadomości e-mail) oraz przygotujcie białe kartki i kredki.
W tym tygodniu spotykamy się w środę i w piątek o godz. 12.00.
Serdecznie zapraszam!!!
Działaniami uzupełniającymi do naszych zabaw są propozycje umieszczone poniżej, które możecie obejrzeć po zajęciach razem z Rodzicami. Oto one:
- zabawy w języku angielskim:
Farm – nauka języka angielskiego dla dzieci
Piosenka “Old Mac Donald Had a Farm”
Piosenka “The Tractor Song”
filmy edukacyjne:
Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi
Zwierzęta dla dzieci na wsi – Odgłosy zwierząt | Czy Wiesz Jak
https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw
Prezentacja scholaris „Wyprawa na pole”
„Wyprawa na pole” – strona 1
„ Bez pracy nie ma kołaczy” – strona 10
http://scholaris.pl/resources/run/id/49471
„Jak powstaje chleb? Wizyta z kamerą w piekarni”
https://www.youtube.com/watch?v=kPhS_7ZgvoA
- Ćwiczenia graficzne:
- rysowanie po śladzie, kolorowanie – ćwiczenie nr1, 2
- co nam dają zwierzęta – ćwiczenie 3
- ćwiczenia z literą „Ł”
- zabawy w liczeniu – ćwiczenie 6,7
wiczeniagraficznemotyli
Życzę przyjemnej zabawy!
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Drodzy Rodzice i Dzieci,
Oto nasze zajęcia na kolejny tydzień zdalnego nauczania
Na początek polecam starannie przygotowaną książkę o kolczastym złoczyńcy – koronawirusie – i jego kumplach. Powstała dzięki inicjatywie Ewy Podles, a także dzięki życzliwości i zaangażowaniu wielu lekarzy, psychologów, wydawców. Stworzono ją z myślą o dzieciakach – ku przestrodze, ale też ku pokrzepieniu serc. Zapraszamy do czytania i oglądania.
https://tiny.pl/t3hj1
Dzieci bardzo cieszą się na naukę literek i cyferek. Proponuję kilka ćwiczeń online.
http://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-cyferki
http://pisupisu.pl/przedszkole/dopasuj-literki
http://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke
Ogólnie na stronie pisiupisiu.pl w zakładce ”przedszkole” jest masa fajnych ćwiczeń online dla przedszkolaków. Z pewnością spodobają się dzieciom.
Z kolei na stronie podanej poniżej znajdą Państwo fajne propozycje ćwiczeń gimnastycznych angażujących dziecko i was. Polecam!
https://tiny.pl/7hmj5
Na tej samej stronie moc pomysłów, co robić z dzieckiem w domu. Może wybierzecie coś dla siebie?
https://panimonia.pl/2020/03/16/w-co-sie-bawic-w-domu-najlepsze-pomysly/
Życzę miłego tygodnia!
Zabawy i zajęcia na czas rozłąki
Kochane Motylki,
najbliższy czas poświęcimy na zabawy i ćwiczenia związane z Wielkanocą. Nie wszyscy z Was mają w domu książki, dlatego też zapraszam do korzystania
z ćwiczeń i zabaw zamieszczonych na stronie przedszkola lub na http://pisupisu.pl.
Poproście Rodziców o wybranie dla Was odpowiednich ćwiczeń – z zakładki dla przedszkola lub może z 1 klasy ( odpowiednio do potrzeb i możliwości dzieci). Ćwiczenia i zabawy dla „Motylków” podzielone są kilka aktywności:
- Edukacja językowa:
- Opowiadania i wiersz ( kliknij- A )
- „Cierpliwość” – ie-cierpliwość.pdf
- „Pisanka” – pisanka – printout.pdf
- „Śmigus dyngus” – Śmigus dyngus.docx
- Historyjka obrazkowa – scan6,jpg
- Opowiadanie do wspólnego czytania –jpg
- Zabawa: „Wielkanocny łańcuch wyrazów”
Uczestnicy zabawy podają sobie nawzajem pisankę. Jest to odmiana łańcucha wyrazów. Pierwsza osoba zaczyna od słowa JAJKO, kolejna musi powiedzieć wyraz na „o” np. okno itd. Jajko wędruje z rąk do rąk. Trzyma je ten uczestnik, którego kolej na powiedzenie słowa.
- Przygotowanie do czytania i pisania (kliknij B )
- Zabawy z literami,
- Ćwiczenia grafomotoryczne,
- „ W kolejce” – ćwiczenie na koncentrację i rozumienie wysłuchanego tekstu,
- Wiele ciekawych zabaw znajduje się na http://pisupisu.pl. :
- Poznajemy słowa – dobieranie wyrazów do obrazków;
- Zabawy słowne – przesuwane sylaby;
- Alfabet i cyfry – Dopasuj litery; Słowo na literę… – wysłuchiwanie głoski w nagłosie nazw obrazków.
- Brakujący fragment – odszukiwanie brakującego elementu obrazka.
- Trening umysłu – odkrywanka 8 elementów
- Edukacja matematyczna ( kliknij C )
- „Wielkanoc” – Łamigłówki dla dzieci.pdf
- Uzupełnianie zbiorów – kpp_76_2b.pdf
- Ćwiczenia już zamieszczone z zakładce Motylki: pdf; kpp_35_1b.pdf; podazaj-wg-strzalek-12.pdf
- wiele ciekawych zabaw znajduje się na http://pisupisu.pl.
- Alfabet i cyferki – kolejność liczb; jaka liczba.
Kierunki i kolory – kierunki. Ćwiczenia rozwijające orientację.
- Zabawy plastyczne ( kliknij D )
- Zabawy ze śpiewem piosenek:
- „Pisanki, pisanki” – https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8
- Zabawy naśladowcze do piosenek w języku angielskim
https://www.fullofideas.pl/2016/05/angielski-w-przedszkolu-piosenki-na/
Zabawy ruchowe ( potrzebne będą pisanki lub zamienniki np. piłeczki, klocki „tor przeszkód” – mogą być jaja wycięte z papieru).
- „Najdalej” – wszyscy uczestnicy zabawy stają w parach. Na znak toczą jajka po podłodze. Wygrywa osoba, której jajko potoczyło się najdalej.
- „Stukanie” – zawodnicy siadają naprzeciwko siebie. Należy uderzyć jajkiem o jajko partnera. Wygrywa ten zawodnik, którego jajko nie będzie zbite.
- „Szukanie” – pisanki pochowane są w różnych miejscach domu. Dla każdego uczestnika zabawy należy przygotować koszyczek do zbierania jajek. W zabawie zawodnicy przeszukują pomieszczenie domu, by znaleźć ukryte pisanki. Wygrywa ten, kto uzbiera ich najwięcej.
- „Tor przeszkód” – rozkłada się jajka na podłodze tak, żeby utworzyć tor przeszkód”. Jedna osoba ma przejść przez pokój z zawiązanymi oczami starając się nie rozgnieść żadnego jajka. Zadaniem pozostałych jest kierowanie tą osobą dając polecenia: „w prawo, w lewo, naprzód, do tyłu”.
- „Berek zajączek” zabawa jest odmianą zwykłego berka. Tylko, że uczestnicy ganiają się… kicając.
Zachęcam do obejrzenia „Domowego przedszkola” „Świąteczne zwyczaje – Wielkanoc”
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855
Życzymy wspaniałej zabawy!
**********************************************************************
23 – 27 marca 2020 r.